-English-
During breaks, 1st-grade teacher Ángel Rivera noticed that some students preferred to engage in activities that didn’t involve games or running around. That’s where his initiative to offer them a different kind of fun through crochet came to life, tapping into their knitting skills.
“Knitting allows for countless things, including mindfulness, perseverance, and resilience. I tell the kids that it won’t come out perfectly the first time because it’s a complex process, but with each step, they learn more,” Ángel shared with us.
Initially, the club started with 15 students, but thanks to the warm reception and word of mouth among them, there are now 45 children enrolled. It’s a 20-minute class every day at 11:10 a.m. They’re learning three phases: first, yarn handling, second, needle management, and finally, the first basic stitch, which is the chain stitch.
Several 1st-grade students shared their excitement about engaging in a different activity during recess. Among the aspects they highlighted was the importance of patience and trying again and again.
This club offers a great alternative for our students to strengthen their self-management skills focused on mindfulness, perseverance, and resilience.
-Español-
Durante los descansos, el profesor Ángel Rivera de 1° observó que algunos estudiantes preferían realizar otras actividades que no involucraban juegos o correr. Allí nació su iniciativa de brindarles, por medio de la técnica de crochet, una alternativa diferente de diversión gracias a sus habilidades en el tejido.
“El tejido permite hacer miles de cosas, entre esas la conciencia plena, la perseverancia y la resiliencia. Lo que le digo a los niños es que no les va a salir bien la primera vez porque es un proceso complejo pero en cada paso aprenden más”, nos contó Ángel.
Inicialmente el club comenzó con 15 estudiantes, pero gracias a la acogida y el voz a voz de ellos con sus compañeros ahora hay 45 niños inscritos. Es una clase de 20 minutos, todos los días a las 11:10 a.m. Están aprendiendo 3 fases: primero el agarre del hilo, segundo el manejo de la aguja y por último, la primera puntada básica que es la cadeneta.
Varios estudiantes de 1° nos contaron de su emoción al realizar una actividad diferente en el recreo. De los aspectos que más resaltaron fue la importancia de tener paciencia e intentarlo una y otra vez.
Este club es una buena alternativa para que nuestros estudiantes fortalezcan sus habilidades de autogestión centradas en mindfulness, perseverancia y resiliencia.