Primary students participated in the Mental Math World Cup 2024

-English-

During the summer holidays, some of our Primary students were preparing to compete in the Mental Math World Cup 2024, a virtual competition organised by Live Math Competitions and League. This event aimed to showcase their mental agility in mathematical calculations and provide the experience of competing live against other students worldwide.

Students who signed up for this virtual competition gained access to an app to practice before the first round and to ask any questions. In the first round, which was a knockout stage, students had 3 attempts to answer a series of multiple-choice questions. The time allotted depended on their age category.

Once this phase was over, 19 of our students advanced to the grand final. Children aged 9-11 took the test on Sunday 17 August, and those aged 6-8 took it on Sunday 25 August. In this test, students connected live and, while being watched on camera, had to answer 100 questions in a span of 10 or 12 minutes, depending on their category.

To date, the results of the grand final have not been published, but our students were among the top performers in Colombia in the elimination round.

Despite this competition taking place during the holidays, several of our students demonstrated their discipline and love for mathematics by signing up and participating.

As a token of appreciation for the participating students, the Primary Maths Coordinator, Malgorzata Zarzycka, invited them to a get-together to celebrate reaching the final and practising maths during the holidays.

“I think it’s a wonderful achievement because what matters to us is that these children understand what they are doing, that they enjoy it, and that they find maths a wonderful subject. It’s also incredible that a child would want to practise maths during their holidays,” said Malgorzata.

Below are the names of our esteemed “mathletes”:

• Camilo Mondragón Chamat
  • Cristóbal Ayala Muñoz
  • Daniela Lloreda Zarzycka
  • Emma Sánchez Gómez
  • Felipe Mondragón Chamat
  • Jacobo Robledo Gómez
  • Jerónimo Erazo Martínez
  • Sara Triana Giraldo
  • Gabriel Jiménez Marín
  • Helena Mejía Franco
  • Juan Luis Mejía Franco
  • Juan Martín Córdoba Semaan
  • Mariana Toro Muñoz
  • Matías Guzman Gómez
  • Nicolás Machuca Almansa
  • Nicolás Montoya Tamayo
  • Samuel Torres Ordoñez
  • Sofía Erazo Martínez
  • Tomás Segre Konietzko

Congratulations to each of our students for taking part in this international experience and cultivating a love for mathematics!

-Español-

Durante las vacaciones de verano, algunos de nuestros estudiantes de Primaria estuvieron preparándose para competir en el Mental Math World Cup 2024, una competencia virtual organizada por Live Math Competitions and League, para demostrar la agilidad mental en cálculos matemáticos y vivir la experiencia de competir en vivo contra otros estudiantes en todo el mundo.

Los estudiantes que se inscribieron a esta competencia virtual, tuvieron acceso a una aplicación para practicar antes de la primera ronda y poder resolver dudas o inquietudes. En la primera ronda, que fue de eliminación, los estudiantes tenían 3 intentos para resolver una serie de preguntas de opción múltiple y según la categoría a la que pertenecieran tenían un tiempo determinado para resolverlas.

Una vez terminó esta fase, 19 de nuestros estudiantes pasaron a la gran final. Los niños de 9 a 11 años presentaron la prueba el domingo 17 de agosto y los de 6 a 8 años la presentaron el domingo 25 de agosto. En esta prueba los estudiantes se conectaron en vivo y mientras los veían por cámara, debían responder 100 preguntas en un lapso de 10 o 12 minutos según su categoría.

A la fecha, los resultados de esta gran final no han sido publicados pero nuestros estudiantes en la ronda de eliminatorias estuvieron entre los primeros puestos en Colombia.

Aunque esta competencia fue en temporada de vacaciones, varios de nuestros estudiantes demostraron su disciplina y gusto por las matemáticas al inscribirse y participar.

Como acto de reconocimiento a los estudiantes que participaron, la Coordinador de Matemáticas de Primaria,  Malgorzata Zarzycka, invitó a los estudiantes a un compartir para celebrar el hecho de pasar a la final y practicar matemáticas en las vacaciones.

“Me parece un logro maravilloso porque lo que nos importa es que estos niños entiendan lo que están haciendo, que lo disfruten, que las matemáticas les parezca una materia maravillosa. Además hay que reconocer que un niño en vacaciones le de ganas de practicar matemáticas es increíble” dijo Malgorzata.

A continuación compartimos los nombre de nuestros “mathletes”:

• Camilo Mondragón Chamat
  • Cristóbal Ayala Muñoz
  • Daniela Lloreda Zarzycka
  • Emma Sánchez Gómez
  • Felipe Mondragón Chamat
  • Jacobo Robledo Gómez
  • Jerónimo Erazo Martínez
  • Sara Triana Giraldo
  • Gabriel Jiménez Marín
  • Helena Mejía Franco
  • Juan Luis Mejía Franco
  • Juan Martín Córdoba Semaan
  • Mariana Toro Muñoz
  • Matías Guzman Gómez
  • Nicolás Machuca Almansa
  • Nicolás Montoya Tamayo
  • Samuel Torres Ordoñez
  • Sofía Erazo Martínez
  • Tomás Segre Konietzko

¡Felicidades a cada uno de nuestros estudiantes por hacer parte de esta experiencia internacional y cultivar un amor por matemáticas!

More To Explore