Corazón Verde is bound for Madrid in 2025!

-English

Our environmental programme, “Corazón Verde”, has been shortlisted as one of the top 10 finalists in the ‘VIII International Education Congress’ held at the Universidad de la Sabana in Bogotá on the 5th and 6th of September. This achievement will allow our students to present their environmental projects in the auditorium of Expo Educación in Madrid, Spain, in September 2025.

The judges commended our programme as an experimental and innovative project that brings joy to students and benefits communities beyond CCB. This congress brought together around 50 schools from across the country, with the aim of showcasing their innovative educational projects.

This is an incredible opportunity for our environmental initiative to gain international recognition, as well as allowing us to exchange ideas and expand our network.

What is Corazón Verde?

Our ‘Corazón Verde’ programme is a student-led environmental project aimed at raising environmental awareness through various campaigns focused on caring for, preserving, and promoting the sustainable development of our environment.

‘Corazón Verde’ is made up of Karen Burbano, our environmental coordinator, and 100 students from both secondary and primary sections. Our students, as members of this programme, learn to be committed leaders dedicated to preserving and protecting the environment for future generations, and develop their creativity by designing campaigns that involve the entire school community.

“Through hands-on environmental education, we manage to inspire dozens of students to contribute from their areas of interest to a more sustainable future,” says Karen Burbano, environmental coordinator.

Surely, this programme will capture the attention of the international crowd in Madrid as well as in the upcoming COP 16 event held in Cali where our students will have a stand to present our school’s sustainability projects.

-Español

Nuestro programa ambiental “Corazón Verde” quedó entre los 10 proyectos finalistas del ‘VIII Congreso Internacional de Educación’ que se llevó a cabo en la Universidad de la Sabana en Bogotá, el 5 y 6 de septiembre. Este logro permitirá a nuestros estudiantes presentar sus proyectos medioambientales en el auditorio de Expo Educación en Madrid, España, en septiembre de 2025.

Los jueces destacaron nuestro programa como un proyecto experimental e innovador que trae alegría a los estudiantes y contribuye a las comunidades fuera del CCB. Este congreso reunió alrededor de 50 colegios de todo el país, con el propósito de que pudieran presentar sus proyectos innovadores en temas de educación.

Esta es una oportunidad increíble para que nuestra iniciativa ambiental sea reconocida internacionalmente, además de permitirnos intercambiar ideas y ampliar nuestra red.

¿De qué se trata Corazón Verde?

Nuestro programa de ‘Corazón Verde’ es un proyecto ambiental, liderado por estudiantes del CCB, con el objetivo de generar conciencia ambiental a través de diferentes campañas enfocadas en el cuidado, la preservación del medio ambiente y el desarrollo sostenible.

‘Corazón Verde’ está conformado por Karen Burbano, quien es nuestra coordinadora ambiental y 100 estudiantes de las secciones de bachillerato y primaria. Nuestros estudiantes como miembros de este programa aprenden a ser líderes comprometidos a preservar y proteger el medio ambiente para las generaciones futuras, y desarrollan su creatividad diseñando campañas que involucran la participación de toda la comunidad.

“Mediante la pedagogía ambiental vivencial, logramos motivar a decenas de estudiantes a aportar desde sus áreas de interés a un futuro más sostenible”, menciona Karen Burbano, coordinadora ambiental.

Estamos seguros de que este programa captará la atención del público en Madrid, así como en la COP 16, el evento más importante sobre biodiversidad a nivel internacional, que se celebrará en Cali y donde nuestros estudiantes tendrán un stand para presentar los proyectos de sostenibilidad de nuestro colegio.

More To Explore

Let the House Games Begin!

-English On Wednesday, September 4th, we had our House Opening, where our students enjoyed a completely fun and playful day. From our Early Childhood children

Summer Course in Eton College

-English During the holidays, our 7th grade student, Juan Sebastián, Ochoa completed a summer course in Technology at Eton College, England, in partnership with the